Bed & Breakfast

Verhuur een onzelfstandig deel van je woning het hele jaar door

Wat is Bed & Breakfast

Met Bed & Breakfast verhuur je een onzelfstandig deel van jouw woning. Heb je een extra kamer, eventueel met eigen badkamer, en vind je het leuk om die ruimte te verhuren aan bezoekers van Amsterdam? Dan is Bed & Breakfast wellicht iets voor jou.

"Persoonlijk contact is leidend in het hele traject. Wij verwelkomen gasten daarom écht persoonlijk. Met regelmaat komen gasten als gasten, en vertrekken ze als vrienden"

Kobe & Eva

Waarom Bed & Breakfast

Reizigers zijn meer en meer op zoek naar een lokale ervaring, in plaats van alleen een hotelkamer om in te overnachten. Bed & Breakfast voorziet in deze behoefte. Zo ontdekken ze nieuwe buurten, krijgen een inkijkje in hoe de locals leven, en voelen zich minder toerist. 

Het openstellen van jouw B&B aan reizigers heeft flink wat voordelen. Natuurlijk zijn de extra inkomsten voor de meeste verhuurders belangrijk. Daarnaast zorgt het openstellen van jouw B&B voor verrijkende ervaringen. Er verblijven gasten vanuit de hele wereld, met elk hun unieke verhaal.

"Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw B&B. Bij de selectie van gasten stellen we altijd de vraag: Zouden we deze gasten onze eigen woning toevertrouwen?"

Kobe & Eva

Waarom L'easeaway

Er komt veel kijken bij het runnen van een succesvolle B&B. Gasten arriveren op de meest uiteenlopende tijdstippen. Sommigen hebben veel vragen tijdens het verblijf. Na vertrek van de gasten moet alles weer in orde gebracht worden: wassen, strijken, schoonmaken voordat de nieuwe gasten arriveren. 

L’easeaway is de one stop shop die al het werk, geregel en zorgen uit handen neemt. Dit is wat wij doen, sinds 2015, met passie en toewijding.

"Onze droom is om een eigen B&B te runnen. Dankzij ons werk laten we deze droom nu al uitkomen"

Kobe & Eva

Wat is Bed & Breakfast

Met Bed & Breakfast verhuur je een onzelfstandig deel van jouw woning. Heb je een extra kamer, eventueel met eigen badkamer, en vind je het leuk om die ruimte te verhuren aan bezoekers van Amsterdam? Dan is Bed & Breakfast wellicht iets voor jou.

Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw B&B. Bij de selectie van gasten stellen we altijd de vraag: Zouden we deze gasten onze eigen woning toevertrouwen?

Persoonlijk contact is leidend in het hele traject. Wij verwelkomen gasten daarom écht persoonlijk. Met regelmaat komen gasten als gasten, en vertrekken ze als vrienden.

Waarom Bed & Breakfast

Reizigers zijn meer en meer op zoek naar een lokale ervaring, in plaats van alleen een hotelkamer om in te overnachten. Bed & Breakfast voorziet in deze behoefte. Zo ontdekken ze nieuwe buurten, krijgen een inkijkje in hoe de locals leven, en voelen zich minder toerist. 

Het openstellen van jouw B&B aan reizigers heeft flink wat voordelen. Natuurlijk zijn de extra inkomsten voor de meeste verhuurders belangrijk. Daarnaast zorgt het openstellen van jouw B&B voor verrijkende ervaringen. Er verblijven gasten vanuit de hele wereld, met elk hun unieke verhaal.

Waarom L'easeaway

Er komt veel kijken bij het runnen van een succesvolle B&B. Gasten arriveren op de meest uiteenlopende tijdstippen. Sommigen hebben veel vragen tijdens het verblijf. Na vertrek van de gasten moet alles weer in orde gebracht worden: wassen, strijken, schoonmaken voordat de nieuwe gasten arriveren. 

L’easeaway is de one stop shop die al het werk, geregel en zorgen uit handen neemt. Dit is wat wij doen, sinds 2015, met passie en toewijding.

Onze droom is om een eigen B&B te runnen. Dankzij ons werk laten we deze droom nu al uitkomen.

Waarom exclusief verhuren via Airbnb?

  • Mogelijkheid tot het screenen van de gasten
  • Je ontvangt alle betalingen rechtstreeks en binnen 48 uur
  • Je kan 24/7 alle communicatie met gasten volgen
  • 1.976.000 Airbnb overnachtingen in Amsterdam (ca. 90% van de markt in 2019) 
  • Je weet altijd wie er in jouw woning verblijft
  • Je bent standaard verzekerd tot $ 1.000.000

L'easeaway: Volledig transparant

Wij worden jouw mede-verhuurder op Airbnb:

  • Jouw B&B-advertentie blijft van jou
  • Je ontvangt de betalingen rechtstreeks van Airbnb
  • Je kan alle communicatie met gasten volgen
  • Je weet altijd wie er in jouw B&B verblijft
  • Flexibele samenwerking, zonder minimale looptijd
  • Eigen schoonmaker of zelf de gasten selecteren? Geen probleem!

Wat doen wij

Providing hospitality the best way
0 First things first
First. things. first.

● Kennismaken
● Regelgeving
● Samenwerking opstarten
● Fotografie

● Advertentie optimaliseren
● Advies B&B verhuurklaar maken
● Prijsbepaling
● Kalenderbeheer

1 Kennismaken
Kennismaken

We komen graag, geheel vrijblijvend, bij je langs om kennis te maken.

Tijdens de kennismaking bespreken we de mogelijkheden en beantwoorden we al jouw vragen.

2 Regelgeving
Regelgeving

Verhuren volgens de regels vinden we heel belangrijk.
Wij zorgen ervoor dat je altijd op de hoogte bent van de actuele regels, en voorgenomen wijzigingen.

Heb je nog geen B&B vergunning, dan assisteren en adviseren wij graag bij de aanvraag hiervan.

3 Opstarten samenwerking
Opstarten samenwerking

Je vult ons B&B-formulier in, zodat wij alle benodigde informatie hebben om aan de slag te kunnen.
Samen stellen we een gastenprofiel op.

Ben je nieuw op Airbnb, dan assisteren we jou met het opzetten van een prachtige B&B advertentie. Vervolgens koppelen we ons Superhost profiel aan jouw advertentie, en kunnen we aan de slag. Het opstarten van de samenwerking kan heel snel, meestal binnen 24 uur.

Heb je nog geen B&B vergunning? Dan helpen we je graag op weg.

4 Fotografie
Fotografie

We fotograferen jouw B&B. Wens je glossy magazine foto’s, dan kunnen wij een fotograaf voor jou inschakelen.

5 Advertentie optimaliseren
Advertentie optimaliseren

Wij perfectioneren en optimaliseren jouw advertentie.

Dankzij onze grondige kennis van Airbnb en de verhuurmarkt, weten we precies hoe we dat het beste kunnen doen.
Ook hebben wij als professionele verhuurders inzicht in alle airbnb-data.

Alles is erop gericht om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te belanden: een hogere ‘ranking’ betekent meer boekingen en hogere nachtprijzen.

6 Advies B&B verhuurklaar
Advies B&B verhuurklaar

De afgelopen jaren hebben we feedback ontvangen van duizenden gasten.

Hierdoor weten we precies wat gasten verwachten en waarderen als ze in een Airbnb verblijven.
Deze kennis delen we graag met jou.

Blije gasten schrijven goede recensies: 5-sterren recensies leiden tot meer boekingen en het behalen van de Superhost status.

7 Prijsbepaling
Prijsbepaling

We zorgen in overleg voor een optimale nachtprijs van jouw B&B.

Deze prijs wordt regelmatig opnieuw bepaald aan de hand van verschillende factoren, zoals de prijzen van vergelijkbare B&B’s in de buurt, de toenemende vraag tijdens weekends, vakantieperiodes, evenementen in de stad en onze eigen statistieken en bezettingsgraad.

Wij bieden altijd maatwerk. Het bepalen van de optimale nachtprijs kan je niet overlaten aan een geautomatiseerd systeem. Er zijn immers te veel variabele factoren om rekening mee te houden.

8 Kalenderbeheer
Kalenderbeheer

Jij geeft de beschikbare data aan ons door.

Wij openen de kalender en bepalen, in overleg, de beste nachtprijzen.

previous arrow
next arrow
Shadow
0 Ready, set, go
Ready. set. go.

● Screening gasten
● Boekingsbeheer
● Communicatie gasten
● Startschoonmaak

● Aanvullen voorraad
● Linnenpakket
● Ontvangst gasten | Check in
● Welkomstpakket

● B&B Manual | Amsterdam Guide
● Conciërge-service | 24/7 Hotline
● Schoonmaak | Controle B&B

1 Screening gasten
Screening gasten

Tijdens het opstarten van de samenwerking hebben we samen een gastenprofiel opgesteld.

Voordat wij een reserveringsaanvraag accepteren, bepalen we of de gasten aan het profiel voldoen. Is dit niet het geval, dan worden de gasten afgewezen.

Als je de screening van de gasten en het aannemen/afwijzen van aanvragen liever zelf wilt doen, dan is dat mogelijk.

2 Boekingsbeheer
Boekingsbeheer

We beantwoorden berichten van gasten, en behandelen wijzigingsverzoeken.

Zoals bijvoorbeeld wijzigingsverzoeken voor het aantal gasten, data of verblijfsduur.

3 Communicatie gasten
Communicatie gasten

We verzorgen alle communicatie met de gasten: voor, tijdens en na hun verblijf.

Voordat gasten reserveren, hebben ze vaak allerlei vragen over de B&B en de stad. Dat varieert van vragen over het type koffiezetapparaat in de B&B, tot het leukste ontbijttentje in de buurt en hoe het OV werkt in Amsterdam.
Geen vraag is ons te gek, en we nemen altijd rustig de tijd om de vragen naar tevredenheid te beantwoorden.

Zodra de reservering bevestigd is, sturen we de gasten uitgebreide informatie over de check in.

Voor meer informatie over de communicatie met de gasten tijdens en na hun verblijf, verwijzen we je graag door naar de diensten “Ontvangst gasten | Check in”, “Conciërge-service” en “Bijzonderheden”.

4 Startschoonmaak
Startschoonmaak

Als je geen tijd (of zin) hebt om de B&B schoon te maken voordat de eerste gasten komen, dan doen wij dat graag voor jou.

De B&B wordt goed schoongemaakt en de bedden worden opgemaakt. Het welkomstpakket en de house manual leggen we klaar voor de eerste gasten.

Ons schoonmaakteam is flexibel en gespecialiseerd in het schoonmaken van particuliere woningen en Bed & Breakfasts. Schoonmaak-professionals die met ons meedenken en zaken signaleren. 

5 Aanvullen voorraad
Aanvullen voorraad

Indien jouw voorraad op is, vullen we basisbenodigdheden aan.

Denk hierbij aan koffie, thee, toiletpapier, douchegel, shampoo, vuilniszakken.

6 Linnenpakket
Linnenpakket

Strak opgemaakte bedden en mooie handdoeken van goede kwaliteit zorgen voor een 5-sterren gevoel bij de gasten.

Het linnenpakket bestaat uit: hoeslaken, kussensloop, dekbedovertrek, grote handdoek, medium handdoek, theedoek, keukenhanddoek, badmat en gastendoekje.

Onze linnenpakketten worden gewassen en gestreken door de wasserij.

7 Ontvangst gasten | Check in
Ontvangst gasten | Check in

We ontvangen de gasten persoonlijk bij de B&B.

We verzorgen de sleuteloverdracht, geven een rondleiding door de B&B, en leggen uit hoe de apparatuur (tv, oven, wasmachine, etc.) werkt. We nemen de huisregels met de gasten door, en beantwoorden de vragen die ze hebben.

We vertrekken pas als de gasten helemaal gesetteld en tevreden zijn.

8 Welkomstpakket
Welkomstpakket

Ons uitgebreide ‘Made in Holland’ welkomstpakket voor de gasten is standaard inbegrepen.

We vinden het erg leuk om de gasten een warm welkom te bieden, en we hebben gemerkt dat ons welkomstpakket zeer gewaardeerd wordt.

Gasten die in Amsterdam zijn voor een bijzondere gelegenheid, zoals een huwelijksreis of verjaardag, kunnen rekenen op een leuk extraatje. Bijvoorbeeld een geschreven wenskaart, bloemen en/of een fles bubbels.

9 B&B Manual | Amsterdam guide
B&B Manual | Amsterdam guide

Elke B&B heeft unieke kenmerken en regels.

We maken voor elke B&B een hard-copy informatiemap op maat van ongeveer 35 pagina’s.

Deze map bevat informatie over de B&B, algemene informatie over Amsterdam, onze (en jouw) ‘must-see/do/eat’ tips in de buurt en de andere wijken. De lokale middenstand promoten we graag!

10 Conciërge service | 24/7 Hotline
Conciërge service | 24/7 Hotline

Tijdens het verblijf van de gasten zijn wij het aanspreekpunt.

Zij kunnen contact met ons opnemen als bijvoorbeeld de verwarming het niet doet of ze geen verbinding met internet kunnen krijgen. In het onwaarschijnlijke geval dat we er niet uitkomen of het iets ernstigs betreft, hoor je dit uiteraard onmiddellijk van ons.

Wij zijn 24/7 beschikbaar voor dringende zaken. Dankzij onze kennis & ervaring, creativiteit en uitgebreide netwerk, vinden wij een oplossing voor elk probleem.

11 Schoonmaak | Controle B&B
Schoonmaak | Controle B&B

De tussentijdse schoonmaak is de schoonmaak tussen 2 opvolgende boekingen.

We koppelen zoveel mogelijk één of meerdere ‘vaste’ schoonmaaksters aan een B&B. De B&B wordt goed schoongemaakt en gecontroleerd. De bedden worden opgemaakt, het welkomstpakket en de house manual leggen we klaar voor de volgende gasten. Eventuele bijzonderheden na het vertrek van de gasten geven we aan je door, en we nemen actie indien nodig.

Ons schoonmaakteam is flexibel en gespecialiseerd in het schoonmaken van particuliere woningen en Bed & Breakfasts. Schoonmaak-professionals die met ons meedenken en zaken signaleren. 

previous arrow
next arrow
Shadow
0 Job well done
Job. well. done.

● Recensies schrijven
● Bijzonderheden
● Financiën

1 Recensies schrijven
Recensies schrijven

Nadat de gasten zijn vertrokken, beoordelen we de gasten door het schrijven van een eerlijke recensie op Airbnb.

2 Bijzonderheden
Bijzonderheden

Na het vertrek van gasten zijn er soms nog bijzonderheden.

Wij zorgen voor de afhandeling hiervan. Dat kan variëren van het opsturen van spullen die de gasten vergeten zijn, tot begeleiding bij het indienen van een claim in het uitzonderlijke geval dat gasten schade hebben veroorzaakt.

3 Financiën
Financiën

Voor elke klant hebben wij een online document, waar je op elk moment inzicht hebt in de kosten van onze diensten voor elke afzonderlijke reservering.

Aan het eind van de maand, of aan het eind van een verhuurperiode, ontvang je van ons een factuur per e-mail.

De totale huuropbrengsten ontvang je altijd rechtstreeks van Airbnb, meestal 1-3 dagen nadat de gasten zijn ingecheckt.

previous arrow
next arrow
Shadow

Wat doen wij

Providing hospitality the best way

Voorbereiding

We komen graag, geheel vrijblijvend, bij je langs om kennis te maken. Tijdens de kennismaking bespreken we de mogelijkheden en beantwoorden we al jouw vragen.

Verhuren volgens de regels vinden we heel belangrijk. Wij zorgen ervoor dat je altijd op de hoogte bent van de actuele regels, en voorgenomen wijzigingen.

Heb je nog geen B&B vergunning, dan assisteren en adviseren wij graag bij de aanvraag hiervan.

Je vult ons B&B formulier in, zodat wij alle benodigde informatie hebben om aan de slag te kunnen. Samen stellen we een gastenprofiel op.

Ben je nieuw op Airbnb, dan assisteren we jou met het opzetten van een prachtige B&B advertentie. Vervolgens koppelen we ons Superhost profiel aan jouw advertentie, en kunnen we van start. Het opstarten van de samenwerking kan heel snel, meestal binnen 24 uur.

Heb je nog geen B&B vergunning? Dan helpen we je graag op weg.

We fotograferen jouw B&B. Wens je glossy magazine foto’s, dan kunnen wij een fotograaf voor jou inschakelen.

Wij perfectioneren en optimaliseren jouw advertentie. Dankzij onze grondige kennis van Airbnb en de verhuurmarkt, weten we precies hoe we dat het beste kunnen doen. Ook hebben wij als professionele verhuurders inzicht in alle airbnb-data. Alles is erop gericht om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te belanden: een hogere ‘ranking’ betekent meer boekingen en hogere nachtprijzen.

De afgelopen jaren hebben we feedback ontvangen van duizenden gasten. Hierdoor weten we precies wat gasten verwachten en waarderen als ze in een Airbnb verblijven. Deze kennis delen we graag met jou. Blije gasten schrijven goede recensies: 5-sterren recensies leiden tot meer boekingen en het behalen van de Superhost status.

We zorgen in overleg voor een optimale nachtprijs van jouw B&B. Deze prijs wordt regelmatig opnieuw bepaald aan de hand van verschillende factoren, zoals de prijzen van vergelijkbare B&B’s in de buurt, de toenemende vraag tijdens weekends, vakantieperiodes, evenementen in de stad en onze eigen statistieken en bezettingsgraad.

Ook op dit vlak bieden wij maatwerk. Het bepalen van de optimale nachtprijs kan je niet overlaten aan een geautomatiseerd systeem. Er zijn te veel variabele factoren om rekening mee te houden. 

Zoeken we een onderkomen voor terugkerende gasten uit ons netwerk, dan plaatsen we deze graag bij jouw B&B.  

Jij geeft de beschikbare data aan ons door. Wij openen de kalender en bepalen, in overleg, de beste nachtprijzen. 

Aan de slag

Tijdens het opstarten van de samenwerking hebben we samen een gastenprofiel opgesteld. Voordat wij een reserveringsaanvraag accepteren, bepalen we of de gasten aan het profiel voldoen. Is dit niet het geval, dan worden de gasten afgewezen. 

Als je de screening van de gasten en het aannemen/afwijzen van aanvragen liever zelf wilt doen, dan is dat mogelijk. 

We beantwoorden berichten van gasten, en behandelen wijzigingsverzoeken (bijvoorbeeld van het aantal gasten, data of verblijfsduur). 

We verzorgen alle communicatie met de gasten: voor, tijdens en na hun verblijf.

Voordat gasten reserveren, hebben ze vaak allerlei vragen over de B&B en de stad. Dat varieert van vragen over het type koffiezetapparaat in de B&B, tot het leukste ontbijttentje in de buurt en hoe het OV werkt in Amsterdam. Geen vraag is ons te gek, en we nemen altijd rustig de tijd om de vragen naar tevredenheid te beantwoorden.

Zodra de reservering bevestigd is, sturen we de gasten uitgebreide informatie over de check in. 

Voor meer informatie over de communicatie met de gasten tijdens en na hun verblijf, verwijzen we je graag door naar de punten “Ontvangst gasten”, “Conciërge-service” en “Bijzonderheden” hieronder.

Als je geen tijd (of zin) hebt om de B&B schoon te maken voordat de eerste gasten komen, dan doen wij dat graag voor jou. De B&B wordt grondig schoongemaakt en de bedden worden opgemaakt. Het welkomstpakket en de house manual leggen we klaar voor de eerste gasten. 

Ons schoonmaakteam is flexibel en gespecialiseerd in het schoonmaken van particuliere woningen en Bed & Breakfasts. Schoonmaak-professionals die met ons meedenken en zaken signaleren. 

Indien jouw voorraad op is, vullen we basisbenodigdheden aan. Denk hierbij aan koffie, thee, toiletpapier, douchegel, shampoo, vuilniszakken.

Strak opgemaakte bedden en mooie handdoeken van goede kwaliteit zorgen voor een 5-sterren gevoel bij de gasten.

Het linnenpakket bestaat uit: hoeslaken, kussensloop, dekbedovertrek, grote handdoek, medium handdoek, theedoek, keukenhanddoek, badmat en gastendoekje. Onze linnenpakketten worden gewassen en gestreken door de wasserij. 

De linnenkosten worden betaald door de gasten.

We ontvangen de gasten persoonlijk bij de B&B. 

We verzorgen de sleuteloverdracht, geven een rondleiding door de B&B, en leggen uit hoe de apparatuur (tv, oven, wasmachine, etc.) werkt. We nemen de huisregels met de gasten door, en beantwoorden de vragen die ze hebben. We vertrekken pas als de gasten helemaal gesetteld en tevreden zijn. 

Ons uitgebreide ‘Made in Holland’ welkomstpakket voor de gasten is standaard inbegrepen. We vinden het erg leuk om de gasten een warm welkom te bieden, en we hebben gemerkt dat ons welkomstpakket zeer gewaardeerd wordt. 

Gasten die in Amsterdam zijn voor een bijzondere gelegenheid, zoals een huwelijksreis of verjaardag, kunnen rekenen op een leuk extraatje. Bijvoorbeeld een geschreven wenskaart, bloemen en/of een fles bubbels. 

Elke B&B heeft unieke kenmerken en regels. We maken voor elke B&B een hard-copy informatiemap op maat van ongeveer 35 pagina’s. Deze map bevat informatie over de B&B, algemene informatie over Amsterdam, onze (en jouw) ‘must-see/do/eat’ tips in de buurt en de andere wijken. De lokale middenstand promoten we graag!

Tijdens het verblijf van de gasten zijn wij het aanspreekpunt. Zij kunnen contact met ons opnemen als bijvoorbeeld de verwarming het niet doet of ze geen verbinding met internet kunnen krijgen. In het onwaarschijnlijke geval dat we er niet uitkomen of het iets ernstigs betreft, hoor je dit uiteraard onmiddellijk van ons. Wij zijn 24/7 beschikbaar voor dringende zaken. Dankzij onze kennis & ervaring, creativiteit en uitgebreide netwerk, vinden wij een oplossing voor elk probleem.

De tussentijdse schoonmaak is de schoonmaak tussen 2 opvolgende boekingen. We koppelen zoveel mogelijk één of meerdere ‘vaste’ schoonmaaksters aan een B&B. De B&B wordt goed schoongemaakt en gecontroleerd. De bedden worden opgemaakt, het welkomstpakket en de B&B manual leggen we klaar voor de volgende gasten. Eventuele bijzonderheden na het vertrek van de gasten geven we aan je door, en we nemen actie indien nodig.

Ons schoonmaakteam is flexibel en gespecialiseerd in het schoonmaken van particuliere woningen en Bed & Breakfasts. Schoonmaak-professionals die met ons meedenken en zaken signaleren. 

De schoonmaak- en linnenkosten van de tussentijdse schoonmaak worden betaald door de gasten.

Afronding

Nadat de gasten zijn vertrokken, beoordelen we de gasten door het schrijven van een eerlijke recensie op Airbnb.  

Na het vertrek van gasten zijn er soms nog bijzonderheden. Wij zorgen voor de afhandeling hiervan. Dat kan variëren van het opsturen van spullen die de gasten vergeten zijn, tot begeleiding bij het indienen van een claim in het uitzonderlijke geval dat gasten schade hebben veroorzaakt.

Voor elke klant hebben wij een online document, waar je op elk moment inzicht hebt in de kosten van onze diensten voor elke afzonderlijke reservering. Aan het eind van de maand, of aan het eind van een verhuurperiode, ontvang je van ons een factuur per e-mail.

De totale huuropbrengsten ontvang je altijd rechtstreeks van Airbnb, meestal 1-3 dagen nadat de gasten zijn ingecheckt. 

Wij worden jouw mede-verhuurder: 100% transparant

  • Jouw advertentie blijft van jou
  • Je ontvangt de betalingen rechtstreeks van Airbnb
  • Je kan alle communicatie met gasten volgen
  • Je weet altijd wie er in jouw woning verblijft
  • Flexibele samenwerking, zonder minimale looptijd
  • Eigen schoonmaker of zelf de gasten selecteren? Geen probleem!

Tarieven

Alle tarieven zijn inclusief BTW

B&B Essentials

Zonder linnen en schoonmaak
20% commissie over de huurinkomsten
  • Alle diensten, behalve:
  • Linnenpakketten
  • Bedden opmaakservice
  • Startschoonmaak
  • Tussentijdse schoonmaak
  • Eindschoonmaak

B&B Carefree

Met linnen en schoonmaak
20% commissie over de huurinkomsten
€ Schoonmaak- en linnenkosten*

  • B&B Essentials
  • Linnenpakket eerste boeking
  • Bedden opmaakservice eerste boeking
  • Startschoonmaak
  • Tussentijdse schoonmaak* | Check woning
  • Linnenpakket elke volgende boeking*
  • Beddenopmaakservice elke volgende boeking
Full service

Kosten schoonmaak en linnen

De kosten zijn afhankelijk van de grootte van de B&B en het aantal/soort bedden
De totale kosten worden berekend volgens onderstaande tarieven
  • Schoonmaak: €25,- per uur
  • Linnenpakket 1-persoons(dekbed): €12,-
  • Linnenpakket 2-persoons(dekbed): €18,-

Regelgeving Bed & Breakfast Amsterdam

De Gemeente Amsterdam heeft in het kader van bed & breakfast bepaalde regels opgesteld.

Sinds 1 januari 2020 is een bed & breakfast vergunningsplichtig. 

Meer informatie over het aanvragen van deze vergunning is hier te vinden.

Soms moet je ook een omgevingsvergunning aanvragen. Bijvoorbeeld als er in het bestemmingsplan staat dat verhuur aan toeristen niet is toegestaan.

Vaak heb je, naast een vergunning voor B&B, ook toestemming nodig van de Vereniging van Eigenaren en/of de bank of verzekeraar.

Als u uw woning wilt verhuren heeft u naast een vergunning, per 1 april 2021 ook een registratienummer nodig.

 Vanaf 1 april 2021 kunt u dit registratienummer aanvragen via deze webpagina. De registratie is gratis en u krijgt direct een registratienummer.

U moet dat nummer in uw advertenties/publicaties opnemen. Voor mensen die voor 1 april 2021 al een advertentie hebben staan op een van de platforms, geldt dat ze dit ook later mogen doen maar wel voor uiterlijk 1 oktober 2021.

Ben je reeds klant? Dan regelen wij dit graag voor jou, en hoef je enkel het formulier op deze pagina in te vullen.

Soms moet je ook een omgevingsvergunning aanvragen. Bijvoorbeeld als er in het bestemmingsplan staat dat verhuur aan toeristen niet is toegestaan.

Vaak heb je, naast een vergunning voor B&B, ook toestemming nodig van de Vereniging van Eigenaren en/of de bank of verzekeraar.

Je woont in de woning of woonboot. Je hebt daar je hoofdverblijf.  Dat betekent dat je de afgelopen 12 maanden minstens 6 maanden op het adres van je B&B verbleef.

Je staat op het adres van de B&B ingeschreven bij de gemeente Amsterdam.

Voor de berekening van de totale oppervlakte van de B&B tellen ruimtes die je helemaal verhuurt voor 100% mee.

Ruimtes die de gasten en de hoofdbewoner delen tellen voor 50% mee.

Je mag maximaal 61 m2 verhuren. Als meetmethode gebruikt de gemeente de NEN 2580.

Je mag de B&B alleen verhuren als deze onderdeel is van jouw zelfstandige woning. Dit betekent dat de B&B geen zelfstandige woonruimte mag zijn met een eigen ingang, keuken, toilet en badkamer.

Je moet in de advertentie zetten dat je een deel van de woning verhuurt en niet een hele woning.

Je moet vaste slaapkamers hebben voor de gasten.

Huur je een woning van een particuliere verhuurder? Neem dan contact op met de eigenaar.

Ga je op vakantie? Dan mag je geen kamers of uw hele woning verhuren.

Als je gasten hebt, ben je ’s nachts aanwezig in de woning.

Is er meer dan 1 verhuurder? Dan moet je tot dezelfde huishouding horen.

Aanbieden van ontbijt is niet verplicht.

In het nachtregister vermeld je:

  • Naam en woonplaats van de gast.
  • Datum aankomst en datum vertrek.
  • Het soort identiteitsbewijs van uw gast. Een kopie is niet verplicht.

Geraadpleegd van Gemeente Amsterdam op 28-3-2021

Contact