Vakantieverhuur

Verhuur je woning als je er niet bent, maximaal 30 nachten per jaar

Wat is vakantieverhuur

Met vakantieverhuur verhuur je jouw woning als je er zelf niet bent. Ga je op vakantie, en vind je het leuk om jouw woning te verhuren aan bezoekers van Amsterdam? Dan is vakantieverhuur wellicht iets voor jou.

"Persoonlijk contact is leidend in het hele traject. Wij verwelkomen gasten daarom écht persoonlijk. Met regelmaat komen gasten als gasten, en vertrekken ze als vrienden"

Kobe & Eva

Waarom vakantieverhuur

Reizigers zijn meer en meer op zoek naar een lokale ervaring, in plaats van alleen een hotelkamer om in te overnachten. Vakantieverhuur voorziet in deze behoefte. Zo ontdekken ze nieuwe buurten, krijgen een inkijkje in hoe de locals leven, en voelen zich minder toerist. 

Het openstellen van jouw woning aan reizigers heeft flink wat voordelen. Natuurlijk zijn de extra inkomsten voor de meeste verhuurders belangrijk. Daarnaast blijft de woning bewoond: de planten en huisdieren worden verzorgd, geen stapels post op de deurmat, en geen inbrekers op de loer.

"Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw woning. Bij de selectie van gasten stellen we altijd de vraag: Zouden we deze gasten onze eigen woning toevertrouwen?"

Kobe & Eva

Waarom L'easeaway

Omdat je zelf op vakantie bent als er gasten zijn, heb je altijd hulp nodig. De buurman of een vriendin zal best een keer jouw gasten willen inchecken. Een enkele vraag die de gasten je stellen tijdens jouw vakantie, beantwoord je wel. En de schoonmaker geef je voor vertrek door wanneer er schoongemaakt moet worden.

Maar dan zijn er 5 check ins tijdens je vakantie, gasten die continu vragen hebben, zich hebben buitengesloten, of een paar nachten langer willen blijven. De wifi doet het ineens niet meer, en de schoonmaker belt om te zeggen dat er niet genoeg schone lakens meer zijn voor de volgende gasten.

L’easeaway is de one stop shop die al het werk, geregel en zorgen uit handen neemt. Dit is wat wij doen, sinds 2015, met passie en toewijding.

Wat is vakantieverhuur

Met vakantieverhuur verhuur je jouw woning als je er zelf niet bent. Ga je op vakantie, en vind je het leuk om jouw woning te verhuren aan bezoekers van Amsterdam? Dan is vakantieverhuur wellicht iets voor jou.

Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw woning. Bij de selectie van gasten stellen we altijd de vraag: Zouden we deze gasten onze eigen woning toevertrouwen?

Persoonlijk contact is leidend in het hele traject. Wij verwelkomen gasten daarom écht persoonlijk. Met regelmaat komen gasten als gasten, en vertrekken ze als vrienden.

Waarom vakantieverhuur

Reizigers zijn meer en meer op zoek naar een lokale ervaring, in plaats van alleen een hotelkamer om in te overnachten. Vakantieverhuur voorziet in deze behoefte. Zo ontdekken ze nieuwe buurten, krijgen een inkijkje in hoe de locals leven, en voelen zich minder toerist. 

Het openstellen van jouw woning aan reizigers heeft flink wat voordelen. Natuurlijk zijn de extra inkomsten voor de meeste verhuurders belangrijk. Daarnaast blijft de woning bewoond: de planten en huisdieren worden verzorgd, geen stapels post op de deurmat, en geen inbrekers op de loer.

Waarom L'easeaway

Omdat je zelf op vakantie bent als er gasten zijn, heb je altijd hulp nodig. De buurman of een vriendin zal best een keer jouw gasten willen inchecken. Een enkele vraag die de gasten je stellen tijdens jouw vakantie, beantwoord je wel. En de schoonmaker geef je voor vertrek door wanneer er schoongemaakt moet worden.

Maar dan zijn er 5 check ins tijdens je vakantie, gasten die continu vragen hebben, zich hebben buitengesloten, of een paar nachten langer willen blijven. De wifi doet het ineens niet meer, en de schoonmaker belt om te zeggen dat er niet genoeg schone lakens meer zijn voor de volgende gasten.

L’easeaway is de one stop shop die al het werk, geregel en zorgen uit handen neemt. Dit is wat wij doen, sinds 2015, met passie en toewijding.

L'easeaway is de one stop shop die al het werk, geregel en zorgen uit handen neemt. Dit is wat wij doen, sinds 2015, met passie en toewijding.

Waarom exclusief verhuren via Airbnb?

  • Mogelijkheid tot het screenen van de gasten
  • Je ontvangt alle betalingen rechtstreeks en binnen 48 uur
  • Je kan 24/7 alle communicatie met gasten volgen
  • 1.976.000 Airbnb overnachtingen in Amsterdam (ca. 90% van de markt in 2019) 
  • Je weet altijd wie er in jouw woning verblijft
  • Je bent standaard verzekerd tot $ 1.000.000

L'easeaway: Volledig transparant

Wij worden jouw mede-verhuurder op Airbnb:

  • Jouw advertentie blijft van jou
  • Je ontvangt de betalingen rechtstreeks van Airbnb
  • Je kan alle communicatie met gasten volgen
  • Je weet altijd wie er in jouw woning verblijft
  • Flexibele samenwerking, zonder minimale looptijd
  • Eigen schoonmaker of zelf de gasten selecteren? Geen probleem!

Wat doen wij

Providing hospitality the best way
0 First things first
First. things. first.

● Kennismaken
● Regelgeving
● Samenwerking opstarten
● Fotografie

● Advertentie optimaliseren
● Advies woning verhuurklaar maken
● Prijsbepaling
● Kalenderbeheer

1 Kennismaken
Kennismaken

We komen graag, geheel vrijblijvend, bij je langs om kennis te maken.

Tijdens de kennismaking bespreken we de mogelijkheden en beantwoorden we al jouw vragen.

2 Regelgeving
Regelgeving

Verhuren volgens de regels vinden we heel belangrijk.

Wij zorgen ervoor dat je altijd op de hoogte bent van de actuele regels, en voorgenomen wijzigingen.

3 Opstarten samenwerking
Opstarten samenwerking

Je vult ons woningformulier in, zodat wij alle benodigde informatie hebben om aan de slag te kunnen.
Samen stellen we een gastenprofiel op.

Ben je nieuw op Airbnb, dan assisteren we jou met het opzetten van een prachtige advertentie. Vervolgens koppelen we ons Superhost profiel aan jouw advertentie, en kunnen we aan de slag.

Het opstarten van de samenwerking kan heel snel, meestal binnen 24 uur.

4 Fotografie
Fotografie

We fotograferen jouw woning. Wens je glossy magazine foto’s, dan kunnen wij een fotograaf voor jou inschakelen.

5 Advertentie optimaliseren
Advertentie optimaliseren

Wij perfectioneren en optimaliseren jouw advertentie.

Dankzij onze grondige kennis van Airbnb en de verhuurmarkt, weten we precies hoe we dat het beste kunnen doen.
Ook hebben wij als professionele verhuurders inzicht in alle airbnb-data.

Alles is erop gericht om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te belanden: een hogere ‘ranking’ betekent meer boekingen en hogere nachtprijzen.

6 Advies woning verhuurklaar
Advies woning verhuurklaar

De afgelopen jaren hebben we feedback ontvangen van duizenden gasten.

Hierdoor weten we precies wat gasten verwachten en waarderen als ze in een Airbnb verblijven.
Deze kennis delen we graag met jou.

Blije gasten schrijven goede recensies: 5-sterren recensies leiden tot meer boekingen en het behalen van de Superhost status.

7 Prijsbepaling
Prijsbepaling

We zorgen in overleg voor een optimale nachtprijs van jouw woning.

Deze prijs wordt regelmatig opnieuw bepaald aan de hand van verschillende factoren, zoals de prijzen van vergelijkbare woningen in de buurt, de toenemende vraag tijdens weekends, vakantieperiodes, evenementen in de stad en onze eigen statistieken en bezettingsgraad.

Wij bieden altijd maatwerk. Het bepalen van de optimale nachtprijs kan je niet overlaten aan een geautomatiseerd systeem. Er zijn immers te veel variabele factoren om rekening mee te houden.

Gezien het gelimiteerde aantal nachten (30) dat op jaarbasis verhuurd mag worden, denken wij graag met jou mee over de beste verhuurmomenten.

Zijn er interessante data om te verhuren, zoals grote evenementen, of zoeken we een onderkomen voor terugkerende gasten uit ons netwerk, dan hoor je dit van ons.

8 Kalenderbeheer
Kalenderbeheer

Jij geeft de beschikbare data aan ons door.

Wij openen de kalender en bepalen, in overleg, de beste nachtprijzen.

previous arrow
next arrow
Shadow
0 Ready, set, go
Ready. set. go.

● Screening gasten
● Boekingsbeheer
● Communicatie gasten
● Startschoonmaak
● Aanvullen voorraad

● Linnenpakket
● Ontvangst gasten | Check in
● Welkomstpakket
● House Manual | AMS Guide

● Conciërge Service | 24/7 Hotline
● Tussentijdse schoonmaak
● Eindschoonmaak | Check woning
● Bedden opmaakservice thuiskomst

1 Screening gasten
Screening gasten

Tijdens het opstarten van de samenwerking hebben we samen een gastenprofiel opgesteld.

Voordat wij een reserveringsaanvraag accepteren, bepalen we of de gasten aan het profiel voldoen. Is dit niet het geval, dan worden de gasten afgewezen.

Als je de screening van de gasten en het aannemen/afwijzen van aanvragen liever zelf wilt doen, dan is dat mogelijk.

2 Boekingsbeheer
Boekingsbeheer

We beantwoorden berichten van gasten, en behandelen wijzigingsverzoeken, bijvoorbeeld van het aantal gasten, data of verblijfsduur.

We zorgen er ook voor dat je nooit meer dan de toegestane 30 nachten per jaar verhuurt.

3 Communicatie gasten
Communicatie gasten

We verzorgen alle communicatie met de gasten: voor, tijdens en na hun verblijf.

Voordat gasten reserveren, hebben ze vaak allerlei vragen over de woning en de stad. Dat varieert van vragen over het type koffiezetapparaat in de woning, tot het leukste ontbijttentje in de buurt en hoe het OV werkt in Amsterdam.
Geen vraag is ons te gek, en we nemen altijd rustig de tijd om de vragen naar tevredenheid te beantwoorden.

Zodra de reservering bevestigd is, sturen we de gasten uitgebreide informatie over de check in.

Voor meer informatie over de communicatie met de gasten tijdens en na hun verblijf, verwijzen we je graag door naar de diensten “Ontvangst gasten | Check in”, “Conciërge-service” en “Bijzonderheden”.

4 Startschoonmaak
Startschoonmaak

Als je geen tijd (of zin) hebt om vlak voor je vakantie schoon te maken, dan doen wij dat graag voor jou. Enkel mogelijk als je 7 of meer aaneengesloten dagen op vakantie bent.

De woning wordt goed schoongemaakt en de bedden worden opgemaakt. Het welkomstpakket en de house manual leggen we klaar voor de eerste gasten.

Ons schoonmaakteam is flexibel en gespecialiseerd in het schoonmaken van particuliere woningen. Schoonmaak-professionals die met ons meedenken en zaken signaleren. 

5 Aanvullen voorraad
Aanvullen voorraad

Indien jouw voorraad op is, vullen we basisbenodigdheden aan.

Denk hierbij aan koffie, thee, toiletpapier, douchegel, shampoo, vuilniszakken.

6 Linnenpakket
Linnenpakket

Strak opgemaakte bedden en mooie handdoeken van goede kwaliteit zorgen voor een 5-sterren gevoel bij de gasten.

Het linnenpakket bestaat uit: hoeslaken, kussensloop, dekbedovertrek, grote handdoek, medium handdoek, theedoek, keukenhanddoek, badmat en gastendoekje.

Onze linnenpakketten worden gewassen en gestreken door de wasserij.

7 Ontvangst gasten | Check in
Ontvangst gasten | Check in

We ontvangen de gasten persoonlijk bij de woning.

We verzorgen de sleuteloverdracht, geven een rondleiding door de woning, en leggen uit hoe de apparatuur (tv, oven, wasmachine, etc.) werkt. We nemen de huisregels met de gasten door, en beantwoorden de vragen die ze hebben.

We vertrekken pas als de gasten helemaal gesetteld en tevreden zijn.

8 Welkomstpakket
Welkomstpakket

Ons welkomstpakket voor de gasten is standaard inbegrepen.

We vinden het erg leuk om de gasten een warm welkom te bieden, en we hebben gemerkt dat ons welkomstpakket zeer gewaardeerd wordt.

Gasten die in Amsterdam zijn voor een bijzondere gelegenheid, zoals een huwelijksreis of verjaardag, kunnen rekenen op een leuk extraatje. Bijvoorbeeld een geschreven wenskaart, bloemen en/of een fles bubbels.

9 House Manual | AMS guide
House Manual | Amsterdam guide

Elke woning heeft unieke kenmerken en regels.

We maken voor elke woning een shortlist van alle belangrijke informatie.

Ook voorzien we gasten van een online Amsterdam guidebook. Deze bevat algemene informatie over Amsterdam, onze ‘must-see/do/eat’ tips in de buurt en de andere wijken. De lokale middenstand promoten we graag!

10 Conciërge service | 24/7 Hotline
Conciërge service | 24/7 Hotline

Tijdens het verblijf van de gasten zijn wij het aanspreekpunt.

Zij kunnen contact met ons opnemen als bijvoorbeeld de verwarming het niet doet of ze geen verbinding met internet kunnen krijgen. In het onwaarschijnlijke geval dat we er niet uitkomen of het iets ernstigs betreft, hoor je dit uiteraard onmiddellijk van ons.

Wij zijn 24/7 beschikbaar voor dringende zaken. Dankzij onze kennis & ervaring, creativiteit en uitgebreide netwerk, vinden wij een oplossing voor elk probleem.

11 Tussentijdse schoonmaak
Tussentijdse schoonmaak

De tussentijdse schoonmaak is de schoonmaak tussen 2 opvolgende boekingen.

We koppelen zoveel mogelijk één of meerdere ‘vaste’ schoonmaaksters aan een woning. De woning wordt goed schoongemaakt en gecontroleerd. De bedden worden opgemaakt, het welkomstpakket en de house manual leggen we klaar voor de volgende gasten. Eventuele bijzonderheden na het vertrek van de gasten geven we aan je door, en we nemen actie indien nodig.

Ons schoonmaakteam is flexibel en gespecialiseerd in het schoonmaken van particuliere woningen en Bed & Breakfasts. Schoonmaak-professionals die met ons meedenken en zaken signaleren. 

12 Eindschoonmaak | Check woning
Eindschoonmaak | Check woning

De eindschoonmaak is de laatste schoonmaak voordat jij thuiskomt. Enkel mogelijk indien je 7 of meer aaneengesloten nachten op vakantie bent.

De woning wordt goed schoongemaakt en we controleren of alles in orde is voor jouw thuiskomst.
Eventuele bijzonderheden na het vertrek van gasten geven we aan je door en we nemen actie indien nodig.

13 Bedden opmaakservice thuiskomst
Bedden opmaakservice thuiskomst

Tijdens de eindschoonmaak maakt schoonmaakster desgewenst de bedden voor je op met jouw eigen lakens.

Welkom thuis!

previous arrow
next arrow
Shadow
0 Job well done
Job. well. done.

● Recensies schrijven
● Bijzonderheden
● Financiën

1 Recensies schrijven
Recensies schrijven

Nadat de gasten zijn vertrokken, beoordelen we de gasten door het schrijven van een eerlijke recensie op Airbnb.

2 Bijzonderheden
Bijzonderheden

Na het vertrek van gasten zijn er soms nog bijzonderheden.

Wij zorgen voor de afhandeling hiervan. Dat kan variëren van het opsturen van spullen die de gasten vergeten zijn, tot begeleiding bij het indienen van een claim in het uitzonderlijke geval dat gasten schade hebben veroorzaakt.

3 Financiën
Financiën

Voor elke klant hebben wij een online document, waar je op elk moment inzicht hebt in de kosten van onze diensten voor elke afzonderlijke reservering.

Aan het eind van de maand, of aan het eind van een verhuurperiode, ontvang je van ons een factuur per e-mail.

De totale huuropbrengsten ontvang je altijd rechtstreeks van Airbnb, meestal 1-3 dagen nadat de gasten zijn ingecheckt.

previous arrow
next arrow
Shadow

Wat doen wij

Providing hospitality the best way

Voorbereiding

We komen graag, geheel vrijblijvend, bij je langs om kennis te maken. Tijdens de kennismaking bespreken we de mogelijkheden en beantwoorden we al jouw vragen.

Verhuren volgens de regels vinden we heel belangrijk. Wij zorgen ervoor dat je altijd op de hoogte bent van de actuele regels, en voorgenomen wijzigingen.

Je vult ons woningformulier in, zodat wij alle benodigde informatie hebben om aan de slag te kunnen. Samen stellen we een gastenprofiel op.

Ben je nieuw op Airbnb, dan assisteren we jou met het opzetten van een prachtige advertentie. Vervolgens koppelen we ons Superhost profiel aan jouw advertentie, en kunnen we van start. Het opstarten van de samenwerking kan heel snel, meestal binnen 24 uur.

We fotograferen jouw woning. Wens je glossy magazine foto’s, dan kunnen wij een fotograaf voor jou inschakelen.

Wij perfectioneren en optimaliseren jouw advertentie. Dankzij onze grondige kennis van Airbnb en de verhuurmarkt, weten we precies hoe we dat het beste kunnen doen. Ook hebben wij als professionele verhuurders inzicht in alle airbnb-data. Alles is erop gericht om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te belanden: een hogere ‘ranking’ betekent meer boekingen en hogere nachtprijzen.

De afgelopen jaren hebben we feedback ontvangen van duizenden gasten. Hierdoor weten we precies wat gasten verwachten en waarderen als ze in een Airbnb verblijven. Deze kennis delen we graag met jou. Blije gasten schrijven goede recensies: 5-sterren recensies leiden tot meer boekingen en het behalen van de Superhost status.

We zorgen in overleg voor een optimale nachtprijs van jouw woning. Deze prijs wordt regelmatig opnieuw bepaald aan de hand van verschillende factoren, zoals de prijzen van vergelijkbare woningen in de buurt, de toenemende vraag tijdens weekends, vakantieperiodes, evenementen in de stad en onze eigen statistieken en bezettingsgraad.

Ook op dit vlak bieden wij maatwerk. Het bepalen van de optimale nachtprijs kan je niet overlaten aan een geautomatiseerd systeem. Er zijn te veel variabele factoren om rekening mee te houden. Gezien het gelimiteerde aantal nachten (30) dat op jaarbasis verhuurd mag worden, denken wij graag met jou mee over de beste verhuurmomenten. 

Zijn er interessante data om te verhuren, zoals grote evenementen, of zoeken we een onderkomen voor terugkerende gasten uit ons netwerk, dan hoor je dit van ons.  

Jij geeft de beschikbare data aan ons door. Wij openen de kalender en bepalen, in overleg, de beste nachtprijzen. 

Aan de slag

Tijdens het opstarten van de samenwerking hebben we samen een gastenprofiel opgesteld. Voordat wij een reserveringsaanvraag accepteren, bepalen we of de gasten aan het profiel voldoen. Is dit niet het geval, dan worden de gasten afgewezen. 

Als je de screening van de gasten en het aannemen/afwijzen van aanvragen liever zelf wilt doen, dan is dat mogelijk. 

We beantwoorden berichten van gasten, en behandelen wijzigingsverzoeken (bijvoorbeeld van het aantal gasten, data of verblijfsduur). We zorgen er ook voor dat je nooit meer dan 30 nachten per jaar verhuurt.

We verzorgen alle communicatie met de gasten: voor, tijdens en na hun verblijf.

Voordat gasten reserveren, hebben ze vaak allerlei vragen over de woning en de stad. Dat varieert van vragen over het type koffiezetapparaat in de woning, tot het leukste ontbijttentje in de buurt en hoe het OV werkt in Amsterdam. Geen vraag is ons te gek, en we nemen altijd rustig de tijd om de vragen naar tevredenheid te beantwoorden.

Zodra de reservering bevestigd is, sturen we de gasten uitgebreide informatie over de check in. 

Voor meer informatie over de communicatie met de gasten tijdens en na hun verblijf, verwijzen we je graag door naar de punten “Ontvangst gasten”, “Conciërge-service” en “Bijzonderheden” hieronder.

Enkel mogelijk als je 7 of meer aaneengesloten nachten op vakantie bent.

Als je geen tijd (of zin) hebt om vlak voor je vakantie de woning schoon te maken, dan doen wij dat graag voor jou. De woning wordt goed schoongemaakt en de bedden worden opgemaakt. Het welkomstpakket en de house manual leggen we klaar voor de eerste gasten. 

Ons schoonmaakteam is flexibel en gespecialiseerd in het schoonmaken van particuliere woningen. Schoonmaak-professionals die met ons meedenken en zaken signaleren. 

Indien jouw voorraad op is, vullen we basisbenodigdheden aan. Denk hierbij aan koffie, thee, toiletpapier, douchegel, shampoo, vuilniszakken.

Strak opgemaakte bedden en mooie handdoeken van goede kwaliteit zorgen voor een 5-sterren gevoel bij de gasten.

Het linnenpakket bestaat uit: hoeslaken, kussensloop, dekbedovertrek, grote handdoek, medium handdoek, theedoek, keukenhanddoek, badmat en gastendoekje. Onze linnenpakketten worden gewassen en gestreken door de wasserij. 

De linnenkosten worden betaald door de gasten en deze dienst wordt alleen geleverd als je 7 of meer aaneengesloten nachten op vakantie bent. 

We ontvangen de gasten persoonlijk bij de woning. 

We verzorgen de sleuteloverdracht, geven een rondleiding door de woning, en leggen uit hoe de apparatuur (tv, oven, wasmachine, etc.) werkt. We nemen de huisregels met de gasten door, en beantwoorden de vragen die ze hebben. We vertrekken pas als de gasten helemaal gesetteld en tevreden zijn. 

Ons uitgebreide ‘Made in Holland’ welkomstpakket voor de gasten is standaard inbegrepen. We vinden het erg leuk om de gasten een warm welkom te bieden, en we hebben gemerkt dat ons welkomstpakket zeer gewaardeerd wordt. 

Gasten die in Amsterdam zijn voor een bijzondere gelegenheid, zoals een huwelijksreis of verjaardag, kunnen rekenen op een leuk extraatje. Bijvoorbeeld een geschreven wenskaart, bloemen en/of een fles bubbels. 

Elke woning heeft unieke kenmerken en regels. We maken voor elke woning een informatieblad met de belangrijkste informatie. Ook voorzien we de gasten van een online Amsterdam guidebook, met algemene informatie over Amsterdam, onze aanbevelingen en tips in de buurt en de andere wijken. De lokale middenstand promoten we graag!

Tijdens het verblijf van de gasten zijn wij het aanspreekpunt. Zij kunnen contact met ons opnemen als bijvoorbeeld de verwarming het niet doet of ze geen verbinding met internet kunnen krijgen. In het onwaarschijnlijke geval dat we er niet uitkomen of het iets ernstigs betreft, hoor je dit uiteraard onmiddellijk van ons. Wij zijn 24/7 beschikbaar voor dringende zaken. Dankzij onze kennis & ervaring, creativiteit en uitgebreide netwerk, vinden wij een oplossing voor elk probleem.

De tussentijdse schoonmaak is de schoonmaak tussen 2 opvolgende boekingen. We koppelen zoveel mogelijk één of meerdere ‘vaste’ schoonmaaksters aan een woning. De woning wordt goed schoongemaakt en gecontroleerd. De bedden worden opgemaakt, het welkomstpakket en de house manual leggen we klaar voor de volgende gasten. Eventuele bijzonderheden na het vertrek van de gasten geven we aan je door, en we nemen actie indien nodig.

Ons schoonmaakteam is flexibel en gespecialiseerd in het schoonmaken van particuliere woningen en Bed & Breakfasts. Schoonmaak-professionals die met ons meedenken en zaken signaleren. 

De schoonmaak- en linnenkosten van de tussentijdse schoonmaak worden betaald door de gasten.

De eindschoonmaak is de laatste schoonmaak voordat jij thuiskomt. Enkel mogelijk als je 7 of meer aaneengesloten nachten op vakantie bent.

De woning wordt goed schoongemaakt en we controleren of alles in orde is voor jouw thuiskomst. Eventuele bijzonderheden na het vertrek van gasten geven we aan je door en we nemen actie indien nodig. De schoonmaakster maakt desgewenst de bedden voor je op met jouw eigen lakens. Welkom thuis! 

Ons schoonmaakteam is flexibel en gespecialiseerd in het schoonmaken van particuliere woningen. Schoonmaak-professionals die met ons meedenken en zaken signaleren. We koppelen zoveel mogelijk één of meerdere ‘vaste’ schoonmaaksters aan een woning. 

Afronding

Nadat de gasten zijn vertrokken, beoordelen we de gasten door het schrijven van een eerlijke recensie op Airbnb.  

Na het vertrek van gasten zijn er soms nog bijzonderheden. Wij zorgen voor de afhandeling hiervan. Dat kan variëren van het opsturen van spullen die de gasten vergeten zijn, tot begeleiding bij het indienen van een claim in het uitzonderlijke geval dat gasten schade hebben veroorzaakt.

Voor elke klant hebben wij een online document, waar je op elk moment inzicht hebt in de kosten van onze diensten voor elke afzonderlijke reservering. Aan het eind van de maand, of aan het eind van een verhuurperiode, ontvang je van ons een factuur per e-mail.

De totale huuropbrengsten ontvang je altijd rechtstreeks van Airbnb, meestal 1-3 dagen nadat de gasten zijn ingecheckt. 

Wij worden jouw mede-verhuurder: 100% transparant

  • Jouw advertentie blijft van jou
  • Je ontvangt de betalingen rechtstreeks van Airbnb
  • Je kan alle communicatie met gasten volgen
  • Je weet altijd wie er in jouw woning verblijft
  • Flexibele samenwerking, zonder minimale looptijd
  • Eigen schoonmaker of zelf de gasten selecteren? Geen probleem!

Tarieven

Al onze tarieven zijn inclusief BTW

Pakket 1: Essentials*

Zonder linnen en schoonmaak
24% commissie over de huurinkomsten
  • Alle diensten, behalve:
  • Linnenpakketten
  • Bedden opmaakservice
  • Startschoonmaak
  • Tussentijdse schoonmaak
  • Eindschoonmaak | Opmaakservice bij thuiskomst

Pakket 2: Convenient

Met linnen, opmaakservice eerste boeking en eindschoonmaak
24% commissie over de huurinkomsten
€ Schoonmaak- en linnenkosten*
€ Beddenopmaakservice eerste boeking**
  • Pakket 1: Essentials
  • Linnenpakket eerste boeking
  • Bedden opmaakservice eerste boeking**
  • Tussentijdse schoonmaak* | Check woning
  • Linnenpakket elke volgende boeking*
  • Bedden opmaakservice elke volgende boeking
  • Eindschoonmaak* | Opmaakservice bij thuiskomst
  • Startschoonmaak***

Pakket 3: Comfort

Met startschoonmaak, linnen en opmaakservice eerste boeking
24% commissie over de huurinkomsten
€ Schoonmaak- en linnenkosten*
  • Pakket 1: Essentials
  • Linnenpakket eerste boeking
  • Bedden opmaakservice eerste boeking
  • Startschoonmaak
  • Tussentijdse schoonmaak* | Check woning
  • Linnenpakket elke volgende boeking*
  • Beddenopmaakservice elke volgende boeking
  • Eindschoonmaak | Opmaakservice bij thuiskomst

Pakket 4: Carefree

Met startschoonmaak, linnen, opmaakservice eerste boeking en eindschoonmaak
24% commissie over de huurinkomsten
€ Schoonmaak- en linnenkosten*
€ Eindschoonmaak**
  • Pakket 1: Essentials
  • Linnenpakket eerste boeking
  • Bedden opmaakservice eerste boeking
  • Startschoonmaak
  • Tussentijdse schoonmaak* | Check woning
  • Linnenpakket elke volgende boeking*
  • Beddenopmaakservice elke volgende boeking
  • Eindschoonmaak | Opmaakservice bij thuiskomst
Full service

Kosten schoonmaak en linnen

De kosten zijn afhankelijk van de grootte van de woning en het aantal/soort bedden
De totale kosten worden berekend volgens onderstaande tarieven
  • Schoonmaak: €25,- per uur
  • Linnenpakket 1-persoons(dekbed): €12,-
  • Linnenpakket 2-persoons(dekbed): €18,-

Regelgeving vakantieverhuur Amsterdam

De Gemeente Amsterdam heeft in het kader van vakantieverhuur bepaalde regels opgesteld.

De vergunning wordt verleend onder de volgende voorwaarden:

  • De woning of woonboot is jouw hoofdverblijf, en je staat dus ingeschreven in de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) van de gemeente Amsterdam. Ook alle andere bewoners die op de vergunning staan, zijn ingeschreven in de BRP van de gemeente Amsterdam.
  • De vergunning is alleen te gebruiken door de bewoner(s) die in de vergunning genoemd worden, en voor het in de vergunning genoemde adres.
  • Je mag geen huurwoning verhuren die eigendom is van een woningcorporatie.
  • De vergunning is tijdelijk en is geldig tot 1 april van het volgende kalenderjaar.

Klik hier voor meer informatie en het aanvragen van een vergunning.

Als u uw woning wilt verhuren heeft u naast een vergunning, per 1 april 2021 ook een registratienummer nodig.

Vanaf 1 april 2021 kunt u dit registratienummer aanvragen via deze webpagina. De registratie is gratis en u krijgt direct een registratienummer.

U moet dat nummer in uw advertenties/publicaties opnemen. Voor mensen die voor 1 april 2021 al een advertentie hebben staan op een van de platforms, geldt dat ze dit ook later mogen doen maar wel voor uiterlijk 1 oktober 2021.

Ben je reeds klant? Dan regelen wij dit graag voor jou, en hoef je enkel het formulier op deze pagina in te vullen.

Je moet iedere vakantieverhuur vooraf melden bij de gemeente.

Klik hier voor meer informatie en voor het melden van vakantieverhuur.

Je ver­huurt jouw wo­ning of woon­boot in­ci­den­teel: maxi­maal 30 nach­ten per ka­len­der­jaar.

Je mag aan maxi­maal 4 per­so­nen per keer ver­hu­ren.

Ruim­tes bui­ten de wo­ning of woon­boot ver­hu­ren aan toe­ris­ten mag niet, zo­als tuin­huis­jes, ten­ten en boot­jes.

Je moet toe­ris­ten­be­las­ting* afdragen en in­kom­sten­be­las­ting be­ta­len.

*Airbnb int de toeristenbelasting, en draagt dit rechtstreeks af aan de gemeente.

De verhuurder of VvE moet akkoord gaan met vakantieverhuur.

Je mag geen huur­wo­ning ver­hu­ren die ei­gen­dom is van een wo­ning­cor­po­ra­tie. Huur je een woning van een particuliere verhuurder? Neem dan contact op met de eigenaar.

Maak daar­om van te­vo­ren dui­de­lij­ke af­spra­ken. Bij­voor­beeld over het bui­ten zet­ten van af­val. Licht ook de bu­ren voor­af in en laat een te­le­foon­num­mer ach­ter, zo­dat jij of ie­mand na­mens jou kan in­grij­pen.

Klik hier voor meer informatie over het brandveilig maken van je woning. Niet alleen voor je gasten, maar ook voor jezelf.

Geraadpleegd van Gemeente Amsterdam op 28-03-2021

Contact